19 Kasım 2015 Perşembe

Oz Büyücüsü - Lyman Frank Baum | Kitap İncelemesi *77

Oz Büyücüsü
Lyman Frank Baum

Bilge Kültür Sanat Yayınları
Çeviren: Nurten Hatırnaz
Özgün Adı: The Wonderful Wizard of Oz
144 Sayfa - Ciltsiz

★ ★   

"Muhteşem Oz'un büyülü ülkesine hoş geldiniz."

KAPAK:

 Bilge Kültür Sanat Yayınları tarafından yayımlanan kitabın kapağında, Oz'un diyarına doğru yola çıkan Korkuluk, Teneke Adam, Dorothy ve Korkak Aslan yer almakta.




YAZAR HAKKINDA:

 Amerikalı çocuk kitapları yazarı Lyman Frank Baum'un en popüler eseri Oz Büyücüsü tüm dünyada beğeniyle okunurken sinemada da büyük ilgi toplamıştır.
 Adeta yazı makinesi olan Baum 62 yıllık yaşamına, 55 roman, 82  kısa öykü, 200ü aşkın şiir ve sayısı bilinmeyen senaryolar sığdırmıştır.

KONUSU:


 Kasırga sebebiyle Kansas'taki evinden havalanıp kendini bambaşka diyarlarda bulan Dorothy, onu eve döndürebilecek tek kişinin Muhteşem Oz olduğunu öğrenir ve her şeyin yemyeşil olduğu Zümrüt Kent'e doğru yol alır. 
 Bu yolculuk sırasında karşılaştığı üzgün Korkuluk, paslanmış Teneke Adam ve korkak Aslan ise yol boyunca ona eşlik edecek ve Muhteşem Oz'dan çeşitli isteklerde bulunacaklardır.
 Peki ya Muhteşem Oz ziyaretçilerinin dileğini yerine getirebilecek kadar güçlü müdür?


KİTAP HAKKINDA:

 Sence Oz bana bir akıl verir mi?
- İhtiyacın olduğunu hiç sanmıyorum sevgili Korkuluk ama gerçekten istediğin buysa neden olmasın?
 Peki ya benim için bir kalp bulabilir mi?
- Sevgiyi hissedebilmen için illa bir kalbe ihtiyacın yok Teneke Adam ama onsuz yaşayamam dersen elbette bulabilir?
 Beni daha cesur yapacak bir çözüm de bulur öyle değil mi?
- Cesur olmak kükreyerek etrafta dolaşmak değildir Aslan. Sen zaten ne kadar cesur olduğunu hikayede kanıtladın ama ben aslan kralım esip gürlerim diyorsan Muhteşem Oz sana da yardım edebilir.
 Merak ediyorum da Muhteşem Oz beni evime döndürebilir mi?
- Ah. Dorothy. Bana öyle geliyor ki bunu okuyarak öğrenmek çok daha iyi...

SONSÖZ:

 Benim çok sevdiğim Oz Büyücüsü'nü okumanızı tavsiye ederim.


Oz Büyücüsü Filminin Fragmanını İzlemek İçin Tıklayın






Tüm Hakları Saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...