19 Mart 2014 Çarşamba

Kitap İncelemesi #2 (Senden Önce Ben)


     Senden Önce Ben 
      Jojo Moyes 

       Pegasus Yayınları 
     Çeviren : Ayşe Görür
Özgün Adı : Me Before You
           #Bestseller
       480 Sayfa - Ciltsiz
    
           ★ ★ ★ ★ ☆
              

Instagram'da uzun zamandır gördüğüm ve merak ettiğim kitabı bir günde bitirmiş olmanın mutluluğuyla...



 KAPAK: 

Senden Önce Ben, özgün adıyla Me Before You pembe alt tonlu kapağıyla sizde tatlı bir aşk hikayesini anlatacakmış havası yaratabilir. Kitabı elinize alıp okumaya başladığınızda ise bu kitabın basit bir aşk hikayesinden değil koca bir hayattan oluştuğunu anlayacaksınız. Ön kapakta bulunan kız ve kuş sembolü size pek de yaratıcı gelmedi mi? Bir kez daha düşünün. Ya bütün bunlar özgürlüğü arzulayan Will ve onu özgürlüğüne kavuşturacak olan Lou'yu ifade ediyorsa.
 





 YAZAR HAKKINDA: 


Akıcı, kendine has üslubuyla Jojo Moyes, bu kitapta sizin her duygudan beslenmenizi sağlıyor. Kimi yerde gülüp, kimi yerde hüzünleniyor. Bazen sinirlenip, bazen hak veriyorsunuz. Sonunda birkaç damla gözyaşı yanağınızdan süzüldüğü sırada ise kitap son bulmuş oluyor. 480 sayfayı gözünüzde büyütüyorsanız dert etmeyin. Çünkü inanın bana bir çırpıda bitiveriyor ve kapağı kapattığınızda aklınız onda kalıyor. İşte ben buna başarı derim.







KONUSU:

 Henüz 34 yaşındaki William(Will) John Traynor, hayatı dolu dolu yaşayan başarılı ve yakışıklı bir iş adamıydı. Hayat onun için mükemmele yakındı. İyi bir işi, güzel bir sevgilisi ve çevresinde birlikte iyi vakit geçirebileceği insanlar vardı. Ta ki o lanet kazaya kadar.
 Will'in hayatı yağmurlu bir günde geçirdiği motorsiklet kazasından sonra altüst olmuştu. Hemde motoru kullanan kişi Will bile değildi. Olabilirdi ama o, işe gitmek için taksiyi seçmişti. Artık belinden aşağısını kullanamıyor, parmaklarını ise çok az oynatabiliyordu. Çektiği acıları bir yana bırakın, bu durum onun ruhuna çok ağır geliyordu. İntiharı bile denemişti belki tekrar deneyecekti. Ama sizde tahmin edersiniz ki kötürüm biri için bunu tek başına yapmak hiçte kolay değildi. Onun için geriye sadece tek bir çare kalmıştı.

 Louisa(Lou) Clark, maddi durumu çokta iyi olmayan bir ailenin küçük kızıydı. Mutlu ve huzurlu bir şekilde çalıştığı kafe kapandıktan sonra kendine yeni işler aramayı denemiş üniversite mezunu olmadığı için, pekte uygun seçeneklerle karşılaşmamıştı. Hasta bakıcılığı işine sıcak bakmasa da alacağı maaşın miktarını öğrendikten sonra fikrini değiştirmişti. Ailesinin paraya ihtiyacı vardı. Hem ne kadar kötü olabilir di ki. Başka çaresi yoktu. 
 Lou ilk günlerde işe alışamamış olsa da daha sonraları olayları benimsemiş Will'le arasında bir bağ kurmuştu. Peki bu baş onu kararından geri çevirmeye yetecek miydi?



KİTAP HAKKINDA:

 Senden Önce Ben size empati yapmayı, şükretmeyi ve yaşamayı öğretecek. Kendinizi Will'in yerine koyup düşüneceksiniz ben onun yerinde olsaydım  büyük sonu beklemek yerine kendini sonumu yazar mıydım? Sonrasında sıra tüm sevdiklerinize gelecek ve tekrar tekrar düşünmekten kendinizi alı koyamayacaksınız. Eğer onlar böyle bir durumda olsaydı elinizden kayıp gitmelerine izin verir miydiniz?
 Bu kitap size zamanınız varken onu iyi değerlendirmeniz için uyarıyor. 

SON SÖZ:  

 Senden Önce Ben'in aynı hafta içerisinde okuduğum Aynı Yıldızın Altında kitabına göre çok daha tatmin edici olduğunu düşünüyorum. Eğer ikisini de okumadıysanız ve bir seçim yapmanız gerekiyorsa Senden Önce Ben'i seçin derim. 

 Ayrıca Jojo Moyes'in bir diğer kitabı Sevgilimden Son Mektup'a da bir göz atabilirsiniz.

 Bütün bunların yanı sıra kitapta sözü geçen Kelebek ve Dalgıç filmini de izleyebilirsiniz.

Sevgilimden Son Mektup Yazımı Okumak İçin Tıklayın




Kelebek ve Dalgıç Filminin Fragmanı 
 



 

1 yorum:

  1. Ben bu kitabın son sayfalarında sesli sesli ağlamıştım :P , etkisini de üzerinden uzun süre atamamıştım. Gebeliğimin en duygusal dönemine denk gelmiş olmasının da etkisi olabilir tabii ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...