17 Kasım 2016 Perşembe

Barbie'nin Katli - Eleni Dafnidi | Kitap İncelemesi *100

Barbie'nin Katli
Eleni Dafnidi

Opm & Ruffel
Çeviren: Lale Alatlı
Özgün Adı: İ Eksolothrefsi ths Barbie 
246 Sayfa - Ciltli

★ ★  ☆ 


KAPAK:

 Daha önce denk gelmemiş olduğum Opm & Ruffel tarafından yayımlanan kitabın kapağı toz pembesi olması sebebiyle kız arkadaşlarımın bir hayli dikkatini çekti.


YAZAR HAKKINDA:

 Kıbrıs asıllı yazar Eleni Dafnidi, Yunanistan'da hukuk eğitimi aldıktan sonra yazmaya merak sardı. Ülkemizde yalnızda tek bir kitabı yayımlanmış olmasına rağmen gerekli tanıtımların yapılmasıyla birlikte çok satanlar arasına girebilecek bir yazar olduğu kanaatindeyim. Bunun dışında Dafnidi hakkında çok fazla bilgi bulamamış olsam da bu kısımda asıl değinmek istediğim şey Lale Alatlı'nın muhteşem çevirisi olacak. Kitaba başlamadan önce hiç duymadığım bir kitap (ve yayınevi) olduğu için çeviriden şüpheliydim ancak Lale Alatlı bu şüphemde ne kadar yersiz olduğumu bana ispatladı. Çevirmenin yer yer konuyla alakalı olarak Türkçe deyimler kullanması bir hayli hoşuma gitti.


KONUSU:

 Sevgi neydi? 
 Sevgi yemekti.

 Thenia için yemek yemek bir ihtiyaç değil adeta hobiydi ve fazla kilolarını (1.60 boyunda olmasına rağmen 120 kiloydu) bu hobiye borçluydu. Yemek ayırdığı söylenemezdi, her fırsatta önüne ne gelirse yiyor bundan pişmanlık duyduğu anlarda çikolatayla mutluluk takviyesi yapıyordu. Gereğinden fazla "iri" olmasında elbette tek suçlu o değildi. Annesi çocukluğundan beri çeşitli bahanelerle (yemezsen büyüyemezsin, kafan nasıl çalışacak sonra, bir dirhem et bin ayıp örter vb.) onun hava yastığına dönüşmesine baya katkı sağlamıştı. Fejim yapacak iradeyi kendinde bulmasıyla, 3 kase pudingi mideye indirmesi arasında geçen süre ise oldukça kısıtlıydı.  
 Daha sonra Tanrı "Işık olsun" dedi. Işık, güneş ve ay oldu. Arkasından da arılar, pembe kelebekler ve kuşlar. Thenia o sabah gördüğü çocuğa yıldırım aşkıyla vuruldu. Ve belki de hayatında ilk kez başının dönmesinin sebebi açlık değildi.

KİTAP HAKKINDA:

 Barbie'nin Katli hem ülkemizde hem de dünyada neredeyse hiç bilinmeyen ancak bana göre türündeki diğer örneklerle kıyaslandığında popülariteyi hak eden bir kitap.
 Kitabı okumaya başlarken bu denli beğeneceğimi düşünmemiştim. Thenia'yı ve mizah anlayışını çok sevdim buna bağlı olarak da kitabı çok kısa sürede okudum. Elbette sıkıldığım yerler de oldu (özellikle Otobüs kısımları) hatta sonlarına doğru hikayenin klişeleşmesi beni hayal kırıklığına uğrattı ama ilk sayfalardaki beğenimden ötürü kitaba 3 yıldız vermeyi uygun gördüm ki bu benim için oldukça iyi bir puan..

SONSÖZ:

 Komik ve hoşça vakit geçirebileceğiniz bir kitap arıyorsanız Barbie'nin Katli'ni okuyabilirsiniz.
Tüm Hakları Saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...