30 Aralık 2014 Salı

Okuduklarım #7 (Aralık/2014)


Aralık Ayında Okuduklarım



  • Kitap Hırsızı
  • Direniş
  • Miras
  • Mustafa Kemal'e Aşklanmak
  • Fahrenheit 451

 Herkese merhaba. Bugün sizlerle 2014 yılının son ayında okuduğum kitaplar hakkındaki düşüncelerimi paylaşıyorum. 

 Bu ay tam tamına 5 kitap okudum ve içlerinde öyleleri vardı ki tüm yıl okuduğum kitaplar arasındaki favorilerimi oluşturdu.

 Merak ettiyseniz hiç vakit kaybetmeden kitaplara göz atalım.


 

 Bildiğiniz üzere bu ay gelen istekler üzerine bir okuma şenliği düzenledim ki benim için oldukça keyifliydi. Geçen seferkinin aksine bu kez kitap severlerle okuyacağımız kitaba ben karar verdim. Kitap Hırsızı, hakkında çok iyi yorumlar okuduğum bir romandı, bu sebeple şenlik için uygun olacağını düşündüm. Düşüncelerimde yanılmamışım çünkü şenliğe katılan herkesten olumlu geri dönüşler aldım. 
 Kitaba gelecek olursak,  Hitler Almanyası'nda yaşanan olaylara ayrı bir ilgi duyduğumdan mıdır bilinmez ben bir hayli beğendim. Konudan ziyade yazarın olayların ölümün ağzından anlatılıyor olması ise bence kitabın can alıcı noktasıydı. 



 

 Bu ay okuduğum bir diğer kitap ise Bildirge Serisi'nin ikinci kitabı Direniş. Direniş, serinin kuşkusuz en aksiyonlu kitabıydı. 
 Kolay anlaşılır dili sayesinde kısa sürede okunan kitapta yeni karakterlerle (ki serideki tüm karakterleri çok sevdim) tanışırken onların maceralarına da ortak oluyoruz.



                  ★

 Şimdiye kadar sevdiğim hiçbir seriyi bitirmeyi ertelememiş biri olarak, Bildirge Serisi'ne de Miras ile veda ettim bu ay. Ölümsüzlüğün keşfedildiği dünyada Sonsuz Yaşam'ın pek de mantıklı olmadığı gözler önüne seren kitabı bir çırpıda okudum.
 Yeni bir distopik seri arayışı içindeyseniz Bildirge Serisi'ni öneririm.



 

 Gelelim bu ay ki çekiliş kitabımıza. Genelde Türk yazarlara ait kitaplar okumayan biri olarak Mustafa Kemal'e Aşklanmak'a rastladığımda oldukça dikkatimi çekti. Kitabın baskın olarak aşk temalı olacağını düşünmüştüm ancak yanılmışım. Mustafa Kemal'e Aşklanmak aşktan ziyade bir savaş romanı. 
 Tarihle ilgiliyseniz ve konu ilginizi çektiyse Mustafa Kemal'e Aşklanmak'a göz atabilirsiniz.



 Ve 2014'ün son kitabı Ray Bradbury'nin şairane kaleminden yazıya dökülen, sistemi ve baskıyı eleştiren, bilimkurgu ve distopyanın harmanlandığı kitap Fahrenheit 451 oldu.
 Distopya sever biri olarak bu kitaba hayran olmamam imkansızdı zaten. Kitaptaki bazı sözler öyle derinden etkiledi ki beni durup biraz düşündüm, ama sonrasında ne olacağını merak ettiğimden ve kitabın büyüsüne kapıldığımda altını çizemeden çevirdim sayfaları. 
 Fahrenheit 451 her kitap severin kitaplığında olması gereken bir roman.


 2014'te ki son yazımı bu yılın favorilerinden Fahrenheit 451'den bir sözle sonlandırma istiyorum. 

"Don't judge a book by its cover."
"Bir kitabı kapağı yüzünden yargılama."



  Tüm Hakları Saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...