30 Kasım 2014 Pazar

Okuduklarım #6 (Kasım/2014)

Kasım Ayında Okuduklarım

  • Kırmızı Pazartesi
  • Umutsuz
  • Bir Katilin Anıları
  • Bildirge

 Herkese merhaba. Bugün sizlerle Kasım ayında okuduğum kitaplarla ilgili düşüncelerimi paylaşacağım.

 Vizelerle dolu Kasım ayında yalnızca 4 kitap okuyabildim ki bunların arasında çok sevdiklerimle yetersiz bulduklarım oldu.

                  

 Az önce de belirttiğim gibi Kasım ayındaki yoğunluğumdan ötürü bir şenlik düzenlemeyi düşünmüyordum ancak arkadaşım Up With The Book ile birlikte Gabriel Garcia Marquez'in Kırmızı Pazartesi adlı uzun öyküsünü okurken mini bir okuma şenliği yapmaya karar verdim.
 Marquez bu kitabında sonu başından belli olan bir cinayeti kusursuz dilliyle anlatmakla kalmayıp ustalığı sayesinde insanı olayların içine çekiyor.
 Henüz Nobel Ödüllü yazar ile tanışma fırsatı edinemediyseniz Kırmızı Pazartesi'nin başlangıç olarak çok iyi bir seçim olacağı düşüncesindeyim.


                  ★

 Bu ay okuduğum ikinci kitap ise birçok yabancı ve Türk blogger tarafından yeğe göğe sığdırılamayan Umutsuz oldu.
  Dili itibariyle bir hayli akıcı olmasına rağmen Umutsuz'u okurken kaç kez elimden bıraktım kaç kez yeniden bir şans verdim sayamadım. 
 Genelde karakterlerden çok olay örgüsüne önem veren biri olarak belki de ilk kez bir kitabın karakterlerinden bu derece haz almadım.
 Yazarın, yaşanılan trajediyi yeterince iyi anlatamadığını, okuru genç yetişkinlere yönelik samimi olmayan bir aşk ile etkilemeye çalıştığı düşüncesindeyim.



                    ★

 Kasım ayında okuduğum üçüncü kitap Özgür Göç'ten Bir Katilin Anıları'ydı.
 Konu itibariyle bir hayli ilginç olan ve yazarın yaşamından da izler barındıran kitabı okunulabilir buldum.
 Ancak yazarın olayları "anlatıcı" bakış açısından ele almış olmasının kitaptaki heyecan ve gerilimi neredeyse tümüyle yok ettiği düşüncesindeyim.


                 ★

 Kasım ayını yeni bir distopya serisinin ilk kitabı ile sonlandırdım. Bildirge hem konu hem de dil itibariyle kısa sürede çok severek okuduğum bir kitap oldu.
 Ölümsüzlüğün bulunduğu gelecekte geçen, yeni bireylere yer kalmayan dünyadaki sistemi anlatan kitap aynı zamanda düşündürücüydü. 
 Kitapta yer alan aşk ise bütünüyle "sahici"ydi.



 Benim Kasım ayında okuduğum 4 kitap ve haklarındaki yorumlarım bu şekildeydi. Umarım faydalı ve keyif aldığınız bir yazı olmuştur. Bir sonraki yazımda görüşünceye dek kendinize iyi bakın.


 

Tüm Hakları Saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...