31 Ekim 2014 Cuma

Okuduklarım #5 (Ekim/2014)

Ekim Ayında Okuduklarım

  • Bin Yüz Beş
  • Aldatmak
  • Alaska'nın Peşinde
  • Satranç
 Herkese merhaba. Bugün sizlerle Ekim ayında okuduğum kitaplar hakkındaki kısa yorumlarımı paylaşacağım.

 Koca bir ay daha sür'atle geçti ve ben bu süreçte üniversitenin de etkisiyle yalnızca 4 kitap okuyabildim. 

 Bunun yanı sıra, okuma şenlikleri sayesinde benim için inanılmaz derece keyifli bir aydı Ekim ayı.

 Şenliklerde bana eşlik eden tüm kitap severlere kıymetli yorumlarını benimle paylaştıkları için çok teşekkür ederim. 

 Gelelim okuduğum kitaplara. 

★ ★ ★ 

 Bin Yüz Beş, bu ay içinde okuduğum ve inanılmaz derecede başarılı bulduğum bir roman oldu.
 Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen gerek konu gerekse işleyiş biçimi açısından bence birçok bilindik yazara taş çıkaracak türdendi.
 Her ne kadar tarihi bir roman olması ve bunun getirisi olarak Murat Turan'ın süslü bir dil kullanması kimi yerlerde bir cümleyi birkaç kere okumama sebep olsa da, bu denli ustaca yazılmış bir romanı elimden bırakmak istemedim.




                              ★ ★

 Ekim ayındaki ilk okuma şenliğinde kitap dostlarım ile okuduğum Aldatmak, konu itibariyle ilgimi çekse de ne yazık ki kitapta aradığımı bulamadım.
 Yazarın basit dili ve bölümlerin kısa olması sebebiyle kolay okunan kitap, bende yazarın piyasa odaklı yazmış olduğu bir roman izlenimi yarattı.
 Birçok kişinin de benimle aynı fikirde olduğunu öğrenmek kitabın yetersizliğini gözler önüne seriyor.




                                ★

 Gel gelelim ikinci şenlik kitabımız Alaska'nın Peşinde'ye.
 Şenlik öncesi yaptığım oylamada büyük bir çoğunluk alırken, yapılan tüm olumsuz yorumlara rağmen Alaska'nın Peşinde için ümitlenmiştim ancak çok geçmeden hayal kırıklığına uğradım.
 Aynı Yıldızın Altında ile beğenimi kazanan yazar aynı şeyi Alaska'nın Peşinde ile sağlayamadı ne yazık ki.
 Gerek konu gerekse konunun işleyişi bakımından yetersiz bulduğum kitabı, beğenenleriniz de çıkacaktır elbette.


                              ★ ★ ★ 

 Stefan Zweig'in yaşamına son vermeden önce kaleme aldığı satranç, yazarın o dönemler düşmüş olduğu bunalımı da özetler nitelikte bir kitap.
 Birbirinden farklı iki karakteri okuyucuyla buluşturan yazar, Dr. B'nin sabırsızlığı ve Mirko Czentovic'in yavaşlığı sayesinde sizin de sinirlerinizin gerilmesine neden olacak.
 Hitler rejimine karşı bir tepki niteliğinde olan bu kısa öyküyü hemencecik okuyacaksınız.

Satranç Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın

 Benim Ekim ayı boyunca okuduğum kitaplar bu şekildeydi. Umarım yeterince faydalı bir yazı olmuştur. Bir sonraki yazımda buluşuncaya dek kendinize iyi bakın.

                                            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...