21 Ağustos 2014 Perşembe

Book Tag ♥ #4 (Tek Renk=Siyah)


Tek Renk Tag

Siyah

 Herkese merhaba. Bugün sizlerle yeni bir tag yazısı paylaşıyorum. Geçtiğimiz günlerde Saklama Kabı blogunun sahibi Eren'in yayınlamış olduğu vlogu izlediğimde çok eğlenceli bir mim olduğunu düşündüm ve ben de yapmaya karar verdim.

 Öncelikle başlıktan da anlayacağınız gibi bu bir tek renk tagi. Bu tage dahil olabilmeniz için dilediğiniz bir renk seçip, bu renkte sahip olduğunuz kitaplar hakkında fikirlerinizi paylaşmanız yeterli olacaktır.

 Ben bu tag için siyah rengini seçtim çünkü kitaplığıma şöyle bir göz attığımda, sorulara verilecek en uygun cevapların, siyah kapak tasarımına sahip kitaplarım olduğunu gördüm.

 Tagimiz 8 sorudan oluşuyor ancak ben kitaplığımdan 7 kitap seçtim.

 Dilerseniz hiç vakit kaybetmeden sorulara geçelim.



1. Soru: Bu renkte aldığın son kitap?

 Teri Terry - 2054: Çıkış Yok

 Bir önceki yazımdan da bildiğiniz gibi bu kitap bana Altın Kitaplar tarafından blogumda yazısını yazmak üzere yollandı. Soruda satın aldığın ibaresi geçmediği için ve son elime geçen kitabın 2054:Çıkış Yok olması nedeniyle bu.cevabın uygun olacağınız düşündüm.
 Kitap yaklaşık bir yıl önce yayımlandı ancak ben okumaya henüz başladım ve şu ana kadar oldukça iyi gidiyor.
 Eğer siz de benim gibi distopya kitaplarını okumayı seviyorsanız bu seriye kesinlikle bir şans vermelisiniz.
 Ayrıca kitabın orijinal kapak tasarımı ile satışa sunulmuş olması da okurları memnun edici. 
 Yeri gelmişken Altın Kitaplar'a bu güzel hediyesi için bir kez daha teşekkür ederim.

2054: Çıkış Yok Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın


2. Soru: Kapak tasarımında yüz resmi bulunan bir kitap?

 Fiona Paul - Karanlık Sular

 Bu soruya tereddütsüz Karanlık Sular cevabını verdim. Hatta fotoğraftan da gördüğünüz üzere kapak tasarımını öylesine benimsedim ki Book Face bile yaptım.
 Kitabı da en az kapağı kadar başarılı bulduğumu belirtmeliyim. Tarihi aşk ve polisiyi bir arada kullanılan yazarın dili oldukça sadeydi. 
 Kitap hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için Karanlık Sular yazımı okuyabilirsiniz.

Karanlık Sular Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın

3. Soru: Ana karakterini çok beğendiğiniz bir kitap?

 Genellikle karakterlerden çok olay örgüsüne önem veren biri olarak ne yazık ki bu soru için uygun bir yanıt bulamadım.


4. Soru: Sinemaya uyarlanmış ya da yakın bir tarihte uyarlanacak olan bir kitap?

 Charlotte Bronte - Jane Eyre 

 4. soru için Dünya Klasikleri arasında yer alan Charlotte Bronte'nin Jane Eyre'ini seçtim. Daha önce kitabın novellasını okumuş ve çok beğenmiştim sonrasında da romanı satın almaya karar verdim.
 Dilinin ingilizce olmasından ötürü okumayı erteleyip dursam da bir gün mutlaka bitirip blogumda sizler için yorumlayacağım.
 Hatta kim bilir bu tag sayesinde daha erken bir tarihte okumuş olurum.
 Dahası kitap defalarca sinemaya uyarlanmakla kalmayıp, birçok müzikale de konu olmuştur.
 Benim size önerim ise Michael Fassbender'ın oynadığı 2011 yapımı film.


Jane Eyre(2011) Filminin Fragmanı 





5. Soru: Bu renkteki favori kapak tasarımlı kitabınız? 

 Alexandra Adornetto - Hale

 Hale kapak tasarımını, gerek konuyla bütünlüğü, gerek kalitesi gerekse ilgi çekiciliği açısından çok beğendiğim bir kitap. Her ne kadar çoğu kişi tarafından olumsuz yönde eleştirilse de ben kitabı genel anlamda beğendim. Kuşkusuz eksikleri var ancak itiraf etmeliyim ki kitaba başlarken 16 yaşındaki bir yazarın mucizeler yaratmasını beklemiyordum. 
 Kitap hakkında daha fazla bilgi edinmek için Hale yazımı okuyabilirsiniz.

Hale Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın


6. Soru: Beklentilerinizi karşılayamayan bir kitap?

 Suzanne Collins - Gregor ve Gri Kehanet

 Açlık Oyunları ile beni büyüleyen yazar ne yazık ki Yeraltı Günlükleri ile aynı etkiyi yaratamadı. Bunun sebebi kesinlikle kitabın yetersiz olması değil benim beklentilerimin yüksek olmasıydı. Çoğunlukla arka kapak yazısını okuyan biri olarak, serinin iki kitabını da alırken böyle bir şansım olmadı. 
 Kitabın dili oldukça sade ve yazarın üslubu yeterince akıcı, üstelik konunun bir hayli ilginç olmasının yanı sıra bir sonraki kitabı merak etmenizi de sağlamakta. 
 Yazılarımda da belirttiğim gibi ben serinin her iki kitabını da sevdim fakat Açlık Oyunları'nı baz alarak satın almış olduğum için çok az hayal kırıklığına uğradım. 
 Seri ile ilgili daha fazla bilgiye sahip olmak için blogumda paylaşmış olduğum yazılarımı okuyabilirsiniz.

Gregor ve Gri Kehanet Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın

Gregor ve Felaket Kehaneti Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın


7. Soru: Herhangi bir seriye ait olmayan bir kitap?

 Michel Zevaco - Kâhin Nostradamus'un Romanı 

7. soru için kitaplığımda yaklaşık 10 yıldır bulunan ancak benim henüz okuma fırsatı bulamadığım Kâhin Nostradamus'un Romanı'nı seçtim. Bundan 5 yıl öncesinde kitaba başlayıp birkaç sayfa okuduktan sonra başka bir kitaba geçtiğim için bırakmıştım ancak okuduğum kadarıyla oldukça akıcı bir kitaptı ve en kısa zamanda yeniden başlamayı planlıyorum.



8. ( ve son ) Soru: Konusunu orijinal bulduğunuz bir kitap?

 Julianna Baggott - Pür

 Önceki ilk soruda distopik kitapları okumayı ne denli sevdiğimden bahsetmiştim. Pür ise geçen ay okuduğum ve konusunu çok ilginç bulduğum bir roman. Okurken kendimi insanın, insana ve çevreye verdiği zararı düşünmeden edemedim.
 Kitap hakkında daha fazla şey öğrenmek için Pür yazımı okuyabilirsiniz.

Pür Yazıma Ulaşmak İçin Tıklayın

 Benim tek renk tagi için seçmiş olduğum kitaplar bu şekildeydi umarım beğenmişsinizdir. Bir sonraki yazımda görüşünceye dek kendinize iyi bakın. Sevgiyle kalın.


 


4 yorum:

  1. Ellerine sağlık *-* harika olmuş. Hale konusunda ben de nötr kalanlardanım. Kapakları harika ama :D Pür'se muhteşemdi 3. Kitabı çıktı ve ben hala alamadım T_T

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet Tutuşma çıktı ve ben de alamadım işin kötüsü Füzyon'u okuyamadım henüz :)

      Sil
  2. Harika olmuş :) Fırsat bulursam ben de yapacağım bu tagı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın kesinlikle yapmalısın :) Bu arada yeni videolar da bekliyoruz başa sarı sarıp izliyorum :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...