4 Temmuz 2014 Cuma

Okuduklarım #1 (Haziran/2014 )


Haziran Ayında Okuduklarım


  • Sol Ayağım
  • Kürk Mantolu Madonna
  • Hale
  • Koku

 Herkese merhaba. Bugün sizlerle Haziran ayı boyunca okuduğum kitaplar hakkındaki fikirlerimi kısaca paylaşacağım. Öncelikle Haziran ayında diğer bir çok ayda olduğu gibi 4 kitap okudum. 
 Fantastikten, polisiyeye, otobiyografiden, uzun öyküye kadar çeşitli türden kitaplarla Haziran ayını bitirdim. 




                ★ ★ ★ 

 Bunlardan ilki Christy Brown'un engellerle dolu hayat öyküsünü kaleme aldığı otobiyografik kitabı Sol Ayağım. 
 Bu kitabı bir çoğunuzun çoktan okuduğunu biliyorum ancak aranızda hâlâ okuyanlarınız varsa şiddetle tavsiye ederim.
 Hayattan yorulduğunuz, ümidinizi yitirdiğiniz zamanlarda size yol gösterecek bir başucu kitabı olabilir.
 Kitabı okurken Christy'nin yaşadığı zorluklara tanıklık ederken aynı zamanda içinde bulunduğunuz yaşamınızın kıymetini daha fazla bileceksiniz.
 M.E.B onaylı 100 temel eser içinde yer alan bu kitabı çocuklarınıza dahi okutabilirsiniz. 



                  ★ ★ ★ 

 Bir diğer kitabım ise Türk Edebiyatının ileri gelen yazarlarından Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna'sı.
 Daha önce bildiğiniz üzere yazarın Kuyucaklı Yusuf'unu okuyup beğenmiştim bu nedenle ölümünden 70 yıl sonra bile en çok satanlarda yer alan kitabını okumak istedim.
 Kitapta fark ettiğim ilk şey bölümlerden oluşmamasıydı. Daha sonra bunun nedeninin, kitabın bir roman olmaktan çok, uzun öykü olarak nitelendirilmesinden kaynaklandığını öğrendim.
 Sabahattin Ali, teması genel itibariyle aşk olan iki kitabı Kuyucaklı Yusuf ve Kürk Mantolu Madonna'da aslında okuyucuya uç ortamlar sunuyor.
 Ben öncelikli olarak Kuyucaklı Yusuf'u okumuştum. Eğer siz bu iki kitaptan birine başlamak istiyor ve karar veremiyorsanız ilk önce Kuyucaklı Yusuf'u ardından Kürk Mantolu Madonna'yı okumanızı tavsiye ederim.

Kürk Mantolu Madonna Yazımı Okumak İçin Tıklayın


                    ★ ★ 

 Gelelim fantastik türdeki kitabımız Alexandra Adernotto'dan Hale'ye. Bu kitap hakkında birçok şey yazılıp çizildi ancak şunu belirtmeliyim ki ben kitabı beğendim. Kitaba çok büyük bir beklentiyle başlamadım bu sebeple de okurken zevk aldım. Eğer sizde bu seriyi okumak istiyorsanız benim yaptığım gibi beklentilerinizi mininum tutmanızı öneririm.
 Öncelikle şunu belirtmeliyim ki bu kitapta fantastik ögelerden çok aşk teması baskın. Bu nedenle fantastik severleri hayal kırıklığına uğratmış olabilir. Ancak yazarın bu kitabı yazarken yalnızca 18 yaşında olduğunun da altını çizmek isterim. Ayrıca içerdiği masum aşk birçoğunuzun hoşuna gidecek türden.
 Kitabı okurken, özellikle başlarda Senden Nefret Etmemin 10 Sebebi filmini anımsar oldum. Sonlara doğru ise ki bunlar aksiyon içeren sayfalardı bana Alacakaranlık kitabını hatırlattı. Bunun sebebinin yazarın çok kitap okumasına ve haliyle esinlenmesine bağlıyorum.
 Son olarak ülkemizde tümü yayımlanan ve 3 kitaptan oluşan serisin 2. kitabı Hades'in çok daha fazla aksiyon içerdiğini duydum. Eğer bir aşk kitabı arıyorsanız ve içerisinde fantastik karakterler bulunsun istiyorsanız genç yetişkinlere yönelik bu seriyi okuyabilirsiniz. 

Hale Yazımı Okumak İçin Tıklayın

                    ★ ★ ★ 

 Haziran ayında okuduğum son kitap ise adından gerek beyaz perdedeki başarısı, gerekse uzun zamanlar dünyanın birçok ülkesinde en çok satanlar listesinde yer almasıyla sıkça söz ettiren Patrick Süskind'in Koku adlı romanı.
 Konu bakımından bir hayli ilginç olan bu kitabı beğenmemde ki bir diğer etken ise kurgu biçimi oldu. 
 Özellikle, bir final hayal etmememe rağmen beni şaşırtan bir sonla biten kitap etkileyiciydi.
 Kimi yerlerde özel isimlerin sıklığı ve Fransızca tabirlerin aşırılığından rahatsız olsam da kitabı genel olarak beğendim.
Aranızda filmi izleyip beğenmiş ancak kitabı okumaya fırsat bulamamış olanlarınız varsa kesinlikle tavsiye edebileceğim bir kitap. Henüz filmi izlememiş biri olarak kitapta yer alan tarifsiz betimlemelerin filmde bulamayacağınız kadar müthiş olduğunu düşünüyorum. 

Koku Yazımı Okumak İçin Tıklayın

 Benim Haziran ayı boyunca okuduğum kitaplar bu şekildeydi. Umarım beğenmişsinizdir. Kendinize iyi bakın. Sevgiyle kalın.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...